Regulamin określa zasady związane z przebywaniem w Ośrodku Medycznym NAMI oraz organizację i porządek procesu udzielania świadczeń zdrowotnych przez podmiot leczniczy Invicta spółka z o. o. z siedzibą w Sopocie w ramach strefy regeneracji NAMI, będącej obiektem udzielającym świadczenia zdrowotne. Zapisy Regulaminu dotyczą zarówno Pacjentów, którzy dokonują rezerwacji lub wykupują świadczenia bezpośrednio w Ośrodku, jak również Pacjentów dokonujących rezerwacji w formie pisemnej, za pośrednictwem strony internetowej lub telefonicznie.
§ 1 Definicje i postanowienie ogólne
- Ośrodek – Ośrodek Medyczny NAMI Medical Holistic Care, w Sopocie przy ulicy Polnej 64.
- Pacjent – osoba rezerwująca świadczenia w Ośrodku, odpowiedzialna za realizację umowy, w tym za płatności, podanie prawdziwych danych itp.) oraz osoba korzystająca ze świadczeń.
- Świadczenia – usługi medyczne, noclegowe, wyżywienie i inne oferowane przez Ośrodek usługi, będące częścią pakietu medycznego.
- Pakiet Medyczny – zestaw usług medycznych, który obejmuje możliwość pobytu w Ośrodku.
- Zasady i procedury dotyczące ochrony dzieci przed krzywdzeniem są uregulowane w Polityce oraz procedurach ochrony dzieci przed krzywdzeniem (INV.Z.WWW.08.PP.P.01).
- Sposób obserwacji pomieszczeń w formie monitoringu wizyjnego jest określony w Regulaminie monitoringu wizyjnego CCTV (INV.W.WWW.14.KIT.I.08).
- Na terenie Ośrodka prowadzona jest działalność badawczo – rozwojowa, obejmująca badania naukowe i prace rozwojowe, wykorzystująca między innym zebrane w ramach działalności Ośrodka dane.
§ 2 Przepisy Porządkowe
- Pokój w Ośrodku jest dostępny w ramach zakupionego Pakietu Medycznego.
- Doba w Ośrodku zaczyna się o godzinie 16:00 i kończy o godzinie 12:00 następnego dnia. Długość pobytu w Ośrodku zależy od wybranego Pakietu Medycznego.
- Wcześniejszy przyjazd do Ośrodka nie gwarantuje zakwaterowania.
- Ośrodek jest przeznaczony dla osób powyżej 16 roku życia.
- W trosce o komfort i bezpieczeństwo wszystkich pacjentów oraz samych zwierząt na terenie Ośrodka obowiązuje całkowity zakaz pobytu ze zwierzętami. Dotyczy to wszystkich gatunków i ras zwierząt.
- Pacjent nie może przekazywać pokoju innym osobom.
- Poza nieznacznym przestawieniem mebli i wyposażenia nienaruszającym ich funkcjonalności i bezpieczeństwa korzystania, Pacjentom nie wolno dokonywać jakichkolwiek zmian w pokojach hotelowych i ich wyposażeniu.
- Ośrodek nie ponosi odpowiedzialności za utratę lub uszkodzenie pieniędzy, papierów wartościowych, kosztowności, innych cennych przedmiotów lub rzeczy o wartości naukowej lub artystycznej. Pacjent ma możliwość skorzystania z sejfu umieszczonego w każdym z pokoi.
- Pacjent powinien niezwłocznie zawiadomić recepcję Ośrodka o wszelkich szkodach.
- Pacjent ponosi pełną odpowiedzialność materialną za wszelkie uszkodzenia lub zniszczenia mienia Ośrodka, spowodowane przez niego lub odwiedzające go osoby.
- Ośrodek nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia i utratę samochodu lub innego pojazdu należącego do Pacjenta, przedmiotów w nim pozostawionych oraz żywych zwierząt, niezależnie od tego, czy pojazdy te zostały zaparkowane na parkingu Ośrodka czy poza terenem Ośrodka.
- Z uwagi na bezpieczeństwo przeciwpożarowe zabronione jest używanie w pokojach hotelowych: świec, grzałek i innych urządzeń nie stanowiących wyposażenia pokoju.
- Ośrodek zastrzega sobie prawo do sprawdzenia stanu technicznego pokoju raz na 24 godziny.
- W Ośrodku o obowiązuje cisza nocna w godzinach od godz. 22:00 do godz. 6:00 dnia następnego.
- W przypadku naruszenia postanowień Regulaminu Ośrodek może odmówić dalszego świadczenia usług osobie, która je narusza. Osoba taka zobowiązana jest do niezwłocznego zastosowania się do żądań Ośrodka, w tym do pokrycia kosztów powstałych w wyniku naruszenia.
§ 3 Rezerwacje i Płatności
- Dokonana przez Pacjenta rezerwacja świadczeń traktowana jest jako propozycja zawarcia umowy do czasu uiszczenia przedpłaty . Rezerwacja może nastąpić w formie pisemnej, ustnej lub telefonicznie.
- Potwierdzenie rezerwacji wymaga przedpłaty w wysokości wskazanej na potwierdzeniu rezerwacji, którą należy dokonać w ciągu 2 dni od złożenia zamówienia. Płatność można zrealizować za pośrednictwem dedykowanego linku do szybkiej płatności lub przelewem tradycyjnym na dane bankowe wskazane w potwierdzeniu rezerwacji.
- Pozostałą do zapłaty kwotę Pacjent uiszcza najpóźniej w dniu przyjazdu do Ośrodka.
- Rezerwacje można anulować bez kosztowo do 14 dni przed planowanym przyjazdem. W celu anulowania rezerwacji prosimy o kontakt bezpośredni lub mailowy z recepcją obiektu. Anulowanie rezerwacji w terminie późniejszym niż 14 dni przed przyjazdem wiąże się z utratą całości przedpłaty.
- Pacjent ponosi koszty rezygnacji również wtedy, gdy nie stawił się w planowanym dniu rozpoczęcia świadczeń.
- Niewykorzystanie któregokolwiek elementu Pakietu Medycznego nie skutkuje obniżeniem ceny pobytu.
- W wyjątkowych przypadkach Ośrodek może zgodzić się na inne warunki, w tym na zmianę terminu świadczeń uzgodnioną z Pacjentem.
- W celu wystawienia faktury za pobyt Pacjent musi zgłosić taką potrzebę wcześniej i podać dane, które zostaną uwzględnione na dokumencie.
§ 4 Reklamacje
- Pacjenci mają prawo do składania reklamacji w przypadku zauważenia uchybień w jakości świadczonych usług. Reklamacja powinna być złożona niezwłocznie po zauważeniu uchybień.
- Wszelkie reklamacje w formie pisemnej przyjmuje recepcja.
- Reklamacja zostanie rozpatrzona niezwłocznie po jej otrzymaniu przez Ośrodek, w przypadku kwestii spornych obowiązywać będzie kodeks prawa cywilnego.
§ 5 Postanowienia dodatkowe
- Na terenie Ośrodka, w tym w pokojach, obowiązuje całkowity zakaz palenia tytoniu i innych substancji zgodnie z ustawą z dnia 9 listopada 1995 roku o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych oraz ustawą z dnia 14 marca 1985 roku o Państwowej Inspekcji Sanitarnej. Naruszenie tego zakazu przez Gościa jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na pokrycie kosztów dearomatyzacji pokoju w wysokości 1.000 złotych oraz pokrycie kosztów ewentualnej interwencji Straży Pożarnej.
- Palenie tytoniu i wyrobów tytoniowych dozwolone jest tylko w wyznaczonych miejscach.
- Zabrania się przywożenia i trzymania na terenie Ośrodka zwierząt.
- Parking na terenie Ośrodka jest płatny. Korzystanie z parkingu jest możliwe po wcześniejszym zgłoszeniu.
- W Ośrodku nie można przechowywać ładunków niebezpiecznych, broni, amunicji, materiałów łatwopalnych, wybuchowych ani iluminacyjnych.
- Przedmioty osobistego użytku pozostawione przez wyjeżdżającego Pacjenta w pokoju hotelowym będą odesłane na wskazany przez Pacjenta adres na jego koszt w wypadku wyraźnej prośby/dyspozycji Pacjenta. W przypadku nieotrzymania takiej dyspozycji, Ośrodek przechowa te przedmioty przez 1 miesiąc, a następnie ulegną one kasacji.
§ 6 Usługi Medyczne – Prawa i obowiązki Pacjenta
- Pacjentom korzystającym ze świadczeń zdrowotnych w NAMI przysługują prawa określone w obowiązujących przepisach, w tym w Ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
- Dokumentem określającym prawa pacjenta w NAMI jest Karta Praw Pacjenta (INV.Z.WWW.08.DM.Z.03).
- Karta Praw Pacjenta dostępna jest na recepcji.
- Do obowiązków Pacjenta należy:
4.1. przestrzeganie regulaminów oraz procedur obowiązujących w NAMI
4.2. przestrzeganie zakazów obowiązujących w NAMI
4.3. przestrzeganie zasad higieny osobistej
4.4. stosowanie się do przepisów o bezpieczeństwie, higienie i zagrożeniu pożarowym
4.5. posiadanie przy sobie dokumentu potwierdzającego tożsamość
4.6. szanowanie mienia NAMI
§ 7 Strefa Regeneracji – Postanowienia ogólne
- Ze strefy regeneracji mogą korzystać Goście hotelowi NAMI oraz osoby indywidualne spoza NAMI.
- Strefa czynna jest od poniedziałku do niedzieli w godzinach 07:00 – 21:00.
- Strefa regeneracji medycznej obejmuje: gabinety zabiegowe, salę gimnastyczną, siłownię, kriokomorę, komorę hiperbaryczną, strefę basenową, sauny oraz części wspólne.
- W strefie regeneracji obowiązują poniższe zakazy:
4.1. palenia papierosów, spożywania alkoholu
4.2. biegania po korytarzach, częściach wspólnych
4.3. spożywania artykułów żywnościowych na terenie strefy
4.4. poruszania się bez obuwia zmiennego
4.5. niszczenia sprzętu, używania telefonów komórkowych.
§ 8 Zasady korzystania z świadczeń medycznych
- Pacjent zobowiązany jest do stawienia się na zabiegi zgodnie z planem zabiegów.
- Pacjent wyrażając zgodę za zaproponowane leczenie fizjoterapeutyczne oświadcza, że ujawnił wszelkie okoliczności mogące mieć wpływ na przebieg i wynik leczenia.
- Pacjent ma obowiązek stosowania się do zaleceń lekarzy i fizjoterapeutów dotyczących procesu diagnostyczno-terapeutycznego.
- Pacjent powinien natychmiast poinformować fizjoterapeutę jeśli poczuje się źle.
- Nieobecność pacjenta w wyznaczonym terminie lub spóźnienie na zabiegi skutkuje brakiem możliwości zrealizowania zabiegu bądź skróceniem czasu zabiegu o czas spóźnienia.
- Pacjent powinien odnosić się kulturalnie do innych pacjentów i personelu.
- W trakcie odbywania zabiegów obowiązuje strój zgodny z wytycznymi informatora zabiegu. Informator zabiegów dostępny jest na recepcji.
- W trakcie odbywania zabiegów obowiązuje obuwie zmienne.
- Pacjent ma obowiązek zachować ład i porządek oraz przestrzegać zasad higieny osobistej.
- Pacjent nie może samodzielnie sterować urządzeniami medycznymi, elektrycznymi, grzewczymi.
- Pracownicy NAMI mają prawo do egzekwowania przestrzegania zapisów Regulaminu.
§ 9 Zasady korzystania ze strefy basenowej
- Strefa basenowa dostępna jest dla gości NAMI w godzinach 9:00-21:00.
- W strefie basenowej zabrania się korzystania z telefonów komórkowych oraz urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk.
- Strefa jest objęta monitoringiem.
- Zabrania się korzystania z ręczników dostępnych w pokojach. Ręcznik basenowy dostępny jest u ratownika.
- Należy stosować się do poleceń pracowników strefy, którzy mają prawo zwracać uwagę osobom, które nie stosują się do regulacji.
- Przed wejściem na basen użytkownicy zobowiązani są do skorzystania z przebieralni tj. do zmiany obuwia na czyste obuwie plażowe, pozostawienie okryć wierzchnich, przebrania się w strój kąpielowy/kąpielówki.
- Strój kąpielowy dla kobiet może być jedno lub dwuczęściowy.
- Osobom korzystającym z basenu zaleca się noszenie czepka.
- Przed wejściem na teren basenowy NAMI należy zapoznać się z niniejszym Regulaminem oraz instrukcjami użytkowania atrakcji basenowych oraz stosować się do nich w czasie pobytu.
- Przed wejściem na teren kompleksu basenowego oraz po każdorazowym korzystaniu z toalety należy skorzystać z prysznica.
- Na teren kompleksu basenowego zabrania się wnoszenia żywności, napojów oraz elementów/artykułów ostrych, niebezpiecznych, a w szczególności szklanych (w tym kosmetyków w szklanych opakowaniach).
- Osoby znajdujące się w złym stanie zdrowia, sprawności bądź samopoczucia, a także kobiety w ciąży, powinny korzystać z basenu i jego urządzeń ze szczególną ostrożnością, stosowanie do ich stanu zdrowia. NAMI nie ponosi odpowiedzialności za skutki zdrowotne spowodowane korzystaniem z basenu przez te osoby.
§ 10 Zasady korzystania z sauny
- Pacjenci korzystają z sauny na własne ryzyko i odpowiedzialność.
- Z sauny mogą korzystać wyłącznie osoby zdrowe, bez przeciwwskazań lekarskich lub osoby, których dolegliwości nie stanowią przeciwwskazań do korzystania z zabiegów.
- Z sauny nie mogą korzystać w szczególności osoby: chore na serce, z nadciśnieniem, po udarach, z chorobami naczyń krwionośnych, ze stanami zapalnymi narządów wewnętrznych, z gorączką, chore na tarczycę, w ciąży, chore na padaczkę (epilepsję), młodzież do lat 18, chyba że wraz z rodzicami lub opiekunami – na ich ryzyko i odpowiedzialność, osoby pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających.
- Korzystanie z sauny po obfitym posiłku nie jest wskazane. Nie wolno wchodzić do sauny w stresie i zmęczonym z uwagi na nadmierne obciążenie serca.
- Za skutki zdrowotne przebywania w saunie podmiot nie ponosi odpowiedzialności.
- Sauna jest strefą nietekstylną. Użytkownicy muszą liczyć się z możliwością, iż ze strefy tej będą korzystać osoby nagie lub niekompletnie ubrane.
- W saunie należy posiadać własny ręcznik, na którym siada się i trzyma na nim stopy.
- Ręcznik powinien być rozłożony tak, aby żadna część ciała nie stykała się z powierzchnią drewnianą.
- Przed przystąpieniem do zabiegu w saunie należy umyć całe ciało pod prysznicem mydłem i ciepłą wodą, a następnie wytrzeć się do sucha.
- W saunie nie należy przebywać w okularach i szkłach kontaktowych. Przed wejściem do sauny należy zdjąć wszystkie przedmioty metalowe, gdyż mogą stać się przyczyną poparzeń ciała.
- W saunie zabrania się: dotykania i manipulowania urządzeniami grzewczymi, polewania pieca wodą oraz wszelkiego rodzaju olejkami eterycznymi.
- Pod żadnym pozorem nie wolno umieszczać żadnych przedmiotów w pobliżu pieca ani na nim. W szczególności dotyczy to wiaderka z wodą do polewania kamieni.
- W czasie przebywania w saunie nie wolno smarować ciała lub twarzy żadnymi kremami, gdyż powoduje to zmniejszenie powierzchni ciała, która wydala pot.
- W czasie i krótko po zabiegu w saunie nie wskazane jest podejmowanie wysiłku fizycznego.
- Po saunie należy wypocząć około 20 – 30 minut.
- W przypadku złego samopoczucia podczas przebywania w saunie należy niezwłocznie ją opuścić i poinformować personel.
§ 11 Zasady korzystania z sali gimnastycznej i siłowni
- Sala gimnastyczna otwarta jest w godzinach 7:00-21:00.
- Osoby korzystające z sali oświadczają, że nie mają przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania ćwiczeń fizycznych i wykonują je na własną odpowiedzialność. Osoby z problemami zdrowotnymi przed przystąpieniem do ćwiczeń powinny skonsultować się z lekarzem.
- W przypadku zajęć grupowych dostęp do zajęć mają wybrani pacjenci zgodnie z zakresem zakupionego pakietu/świadczenia.
- W czasie zajęć zorganizowanych/ grupowych pacjenci poza zakresem usługi nie mogą przebywać na sali gimnastycznej i siłowni.
- Zabrania się wykonywania ćwiczeń na przyrządach uszkodzonych lub niesprawnych.
- Pacjent zobowiązany jest po zajęciach zdezynfekować matę/ sprzęt/ przybory użyte podczas zajęć. Przyrządy gimnastyczne i inny sprzęt pomocniczy należy zostawić po zakończonych zajęciach w oznaczonym miejscu.
- W przypadku spóźnienia na zajęcia grupowe prowadzący może nie wpuścić na teren sali.
- Na terenie sali gimnastycznej obowiązuje zakaz spożywania posiłków oraz spożywania napojów alkoholowych i innych środków odurzających.
- Na terenie sali gimnastycznej obowiązuje obuwie zmienne lub skarpetki zmienne.
- Każdy wypadek, kontuzję, skaleczenie czy nagłe pogorszenie się samopoczucia należy natychmiast zgłosić personelowi.
- Wszystkich pacjentów obowiązuje dbałość o porządek, higienę osobistą, a także stan urządzeń i sprzętu sportowego.
- Personel nie ponosi odpowiedzialności za pozostawione na sali gimnastycznej i siłowni rzeczy osobiste.
§ 12 Ochrona Danych Osobowych
- Dane osobowe gościa, takie jak imię i nazwisko, adres mail, numer telefonu, data urodzenia, numer dokumentu tożsamości, numer rejestracyjny auta, data pobytu, specjalne preferencje gościa – są przetwarzane w szczególności w celu świadczenia usług przez Ośrodek. Cele i podstawy przetwarzania danych osobowych Gości są określone w dokumencie – Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych dla pacjentów, klientów i kontrahentów (INV.Z.WWW.20.IOD.F.01).
- Ośrodek Medyczny nie ponosi odpowiedzialności za zdjęcia zrobione w obiekcie i udostępnione w sieci przez osoby postronne, niezwiązane z Ośrodkiem Medycznym NAMI.
§ 13 Postanowienia Końcowe
- Podpisanie karty meldunkowej w momencie zameldowania jest potwierdzeniem zapoznania się z treścią Regulaminu i zobowiązaniem do przestrzegania jego zapisów.
- W sprawach nieuregulowanych Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa cywilnego.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem nadania go przez Prezesa Podmiotu leczniczego.
- Z treścią Regulaminu zostają zapoznani wszyscy pracownicy Podmiotu leczniczego.
- Treść Regulaminu jest udostępniona pacjentom w rejestracji Podmiotu leczniczego.
- Zmiany Regulaminu będą wprowadzone pisemnie i podawane do wiadomości pracowników i pacjentów.
Sporządził: Jacek Zieliński, Weronika Wasilewska
Sprawdził: Beata Gozdecka
Zatwierdził: Dorota Białobrzeska – Łukaszuk
Data wydania: 29.08.2024