Regulamin Strefy Regeneracji z częścią pobytową Ośrodka Medycznego NAMI Medical Holistic Care

Regulamin określa zasady związane z przebywaniem w Ośrodku Medycznym NAMI oraz organizację i porządek procesu udzielania świadczeń zdrowotnych przez podmiot leczniczy Invicta spółka z o. o. z siedzibą w Sopocie w ramach strefy regeneracji NAMI, będącej obiektem udzielającym świadczenia zdrowotne. Zapisy Regulaminu dotyczą zarówno Pacjentów, którzy dokonują rezerwacji lub wykupują świadczenia bezpośrednio w Ośrodku, jak również Pacjentów dokonujących rezerwacji w formie pisemnej, za pośrednictwem strony internetowej lub telefonicznie.

§ 1 Definicje i postanowienie ogólne

  1. Ośrodek – Ośrodek Medyczny NAMI Medical Holistic Care, w Sopocie przy ulicy Polnej 64.
  2. Pacjent – osoba rezerwująca świadczenia w Ośrodku, odpowiedzialna za realizację umowy, w tym za płatności, podanie prawdziwych danych itp.) oraz osoba korzystająca ze świadczeń.
  3. Świadczenia – usługi medyczne, noclegowe, wyżywienie i inne oferowane przez Ośrodek usługi, będące częścią pakietu medycznego.
  4. Pakiet Medyczny – zestaw usług medycznych, który obejmuje możliwość pobytu w Ośrodku.
  5. Zasady i procedury dotyczące ochrony dzieci przed krzywdzeniem są uregulowane w Polityce oraz procedurach ochrony dzieci przed krzywdzeniem (INV.Z.WWW.08.PP.P.01).
  6. Sposób obserwacji pomieszczeń w formie monitoringu wizyjnego jest określony w Regulaminie monitoringu wizyjnego CCTV (INV.W.WWW.14.KIT.I.08).
  7. Na terenie Ośrodka prowadzona jest działalność badawczo – rozwojowa, obejmująca badania naukowe i prace rozwojowe, wykorzystująca między innym zebrane w ramach działalności Ośrodka dane.

§ 2 Przepisy Porządkowe

  1. Pokój w Ośrodku jest dostępny w ramach zakupionego Pakietu Medycznego.
  2. Doba w Ośrodku zaczyna się o godzinie 16:00 i kończy o godzinie 12:00 następnego dnia. Długość pobytu w Ośrodku zależy od wybranego Pakietu Medycznego.
  3. Wcześniejszy przyjazd do Ośrodka nie gwarantuje zakwaterowania.
  4. Ośrodek jest przeznaczony dla osób powyżej 16 roku życia.
  5. W trosce o komfort i bezpieczeństwo wszystkich pacjentów oraz samych zwierząt na terenie Ośrodka obowiązuje całkowity zakaz pobytu ze zwierzętami. Dotyczy to wszystkich gatunków i ras zwierząt.
  6. Pacjent nie może przekazywać pokoju innym osobom.
  7. Poza nieznacznym przestawieniem mebli i wyposażenia nienaruszającym ich funkcjonalności i bezpieczeństwa korzystania, Pacjentom nie wolno dokonywać jakichkolwiek zmian w pokojach hotelowych i ich wyposażeniu.
  8. Ośrodek nie ponosi odpowiedzialności za utratę lub uszkodzenie pieniędzy, papierów wartościowych, kosztowności, innych cennych przedmiotów lub rzeczy o wartości naukowej lub artystycznej. Pacjent ma możliwość skorzystania z sejfu umieszczonego w każdym z pokoi.
  9. Pacjent powinien niezwłocznie zawiadomić recepcję Ośrodka o wszelkich szkodach.
  10. Pacjent ponosi pełną odpowiedzialność materialną za wszelkie uszkodzenia lub zniszczenia mienia Ośrodka, spowodowane przez niego lub odwiedzające go osoby.
  11. Ośrodek nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia i utratę samochodu lub innego pojazdu należącego do Pacjenta, przedmiotów w nim pozostawionych oraz żywych zwierząt, niezależnie od tego, czy pojazdy te zostały zaparkowane na parkingu Ośrodka czy poza terenem Ośrodka.
  12. Z uwagi na bezpieczeństwo przeciwpożarowe zabronione jest używanie w pokojach hotelowych: świec, grzałek i innych urządzeń nie stanowiących wyposażenia pokoju.
  13. Ośrodek zastrzega sobie prawo do sprawdzenia stanu technicznego pokoju raz na 24 godziny.
  14. W Ośrodku o obowiązuje cisza nocna w godzinach od godz. 22:00 do godz. 6:00 dnia następnego.
  15. W przypadku naruszenia postanowień Regulaminu Ośrodek może odmówić dalszego świadczenia usług osobie, która je narusza. Osoba taka zobowiązana jest do niezwłocznego zastosowania się do żądań Ośrodka, w tym do pokrycia kosztów powstałych w wyniku naruszenia.

§ 3 Rezerwacje i Płatności

  1. Dokonana przez Pacjenta rezerwacja świadczeń traktowana jest jako propozycja zawarcia umowy do czasu uiszczenia przedpłaty . Rezerwacja może nastąpić w formie pisemnej, ustnej lub telefonicznie.
  2. Potwierdzenie rezerwacji wymaga przedpłaty w wysokości wskazanej na potwierdzeniu rezerwacji, którą należy dokonać w ciągu 2 dni od złożenia zamówienia. Płatność można zrealizować za pośrednictwem dedykowanego linku do szybkiej płatności lub przelewem tradycyjnym na dane bankowe wskazane w potwierdzeniu rezerwacji.
  3. Pozostałą do zapłaty kwotę Pacjent uiszcza najpóźniej w dniu przyjazdu do Ośrodka.
  4. Rezerwacje można anulować bez kosztowo do 14 dni przed planowanym przyjazdem. W celu anulowania rezerwacji prosimy o kontakt bezpośredni lub mailowy z recepcją obiektu. Anulowanie rezerwacji w terminie późniejszym niż 14 dni przed przyjazdem wiąże się z utratą całości przedpłaty.
  5. Pacjent ponosi koszty rezygnacji również wtedy, gdy nie stawił się w planowanym dniu rozpoczęcia świadczeń.
  6. Niewykorzystanie któregokolwiek elementu Pakietu Medycznego nie skutkuje obniżeniem ceny pobytu.
  7. W wyjątkowych przypadkach Ośrodek może zgodzić się na inne warunki, w tym na zmianę terminu świadczeń uzgodnioną z Pacjentem.
  8. W celu wystawienia faktury za pobyt Pacjent musi zgłosić taką potrzebę wcześniej i podać dane, które zostaną uwzględnione na dokumencie.

§ 4 Reklamacje

  1. Pacjenci mają prawo do składania reklamacji w przypadku zauważenia uchybień w jakości świadczonych usług. Reklamacja powinna być złożona niezwłocznie po zauważeniu uchybień.
  2. Wszelkie reklamacje w formie pisemnej przyjmuje recepcja.
  3. Reklamacja zostanie rozpatrzona niezwłocznie po jej otrzymaniu przez Ośrodek, w przypadku kwestii spornych obowiązywać będzie kodeks prawa cywilnego.

§ 5 Postanowienia dodatkowe

  1. Na terenie Ośrodka, w tym w pokojach, obowiązuje całkowity zakaz palenia tytoniu i innych substancji zgodnie z ustawą z dnia 9 listopada 1995 roku o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych oraz ustawą z dnia 14 marca 1985 roku o Państwowej Inspekcji Sanitarnej. Naruszenie tego zakazu przez Gościa jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na pokrycie kosztów dearomatyzacji pokoju w wysokości 1.000 złotych oraz pokrycie kosztów ewentualnej interwencji Straży Pożarnej.
  2. Palenie tytoniu i wyrobów tytoniowych dozwolone jest tylko w wyznaczonych miejscach.
  3. Zabrania się przywożenia i trzymania na terenie Ośrodka zwierząt.
  4. Parking na terenie Ośrodka jest płatny. Korzystanie z parkingu jest możliwe po wcześniejszym zgłoszeniu.
  5. W Ośrodku nie można przechowywać ładunków niebezpiecznych, broni, amunicji, materiałów łatwopalnych, wybuchowych ani iluminacyjnych.
  6. Przedmioty osobistego użytku pozostawione przez wyjeżdżającego Pacjenta w pokoju hotelowym będą odesłane na wskazany przez Pacjenta adres na jego koszt w wypadku wyraźnej prośby/dyspozycji Pacjenta. W przypadku nieotrzymania takiej dyspozycji, Ośrodek przechowa te przedmioty przez 1 miesiąc, a następnie ulegną one kasacji.

§ 6 Usługi Medyczne – Prawa i obowiązki Pacjenta

  1. Pacjentom korzystającym ze świadczeń zdrowotnych w NAMI przysługują prawa określone w obowiązujących przepisach, w tym w Ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
  2. Dokumentem określającym prawa pacjenta w NAMI jest Karta Praw Pacjenta (INV.Z.WWW.08.DM.Z.03).
  3. Karta Praw Pacjenta dostępna jest na recepcji.
  4. Do obowiązków Pacjenta należy:
    4.1. przestrzeganie regulaminów oraz procedur obowiązujących w NAMI
    4.2. przestrzeganie zakazów obowiązujących w NAMI
    4.3. przestrzeganie zasad higieny osobistej
    4.4. stosowanie się do przepisów o bezpieczeństwie, higienie i zagrożeniu pożarowym
    4.5. posiadanie przy sobie dokumentu potwierdzającego tożsamość
    4.6. szanowanie mienia NAMI

§ 7 Strefa Regeneracji – Postanowienia ogólne

  1. Ze strefy regeneracji mogą korzystać Goście hotelowi NAMI oraz osoby indywidualne spoza NAMI.
  2. Strefa czynna jest od poniedziałku do niedzieli w godzinach 07:00 – 21:00.
  3. Strefa regeneracji medycznej obejmuje: gabinety zabiegowe, salę gimnastyczną, siłownię, kriokomorę, komorę hiperbaryczną, strefę basenową, sauny oraz części wspólne.
  4. W strefie regeneracji obowiązują poniższe zakazy:
    4.1. palenia papierosów, spożywania alkoholu
    4.2. biegania po korytarzach, częściach wspólnych
    4.3. spożywania artykułów żywnościowych na terenie strefy
    4.4. poruszania się bez obuwia zmiennego
    4.5. niszczenia sprzętu, używania telefonów komórkowych.

§ 8 Zasady korzystania z świadczeń medycznych

  1. Pacjent zobowiązany jest do stawienia się na zabiegi zgodnie z planem zabiegów.
  2. Pacjent wyrażając zgodę za zaproponowane leczenie fizjoterapeutyczne oświadcza, że ujawnił wszelkie okoliczności mogące mieć wpływ na przebieg i wynik leczenia.
  3. Pacjent ma obowiązek stosowania się do zaleceń lekarzy i fizjoterapeutów dotyczących procesu diagnostyczno-terapeutycznego.
  4. Pacjent powinien natychmiast poinformować fizjoterapeutę jeśli poczuje się źle.
  5. Nieobecność pacjenta w wyznaczonym terminie lub spóźnienie na zabiegi skutkuje brakiem możliwości zrealizowania zabiegu bądź skróceniem czasu zabiegu o czas spóźnienia.
  6. Pacjent powinien odnosić się kulturalnie do innych pacjentów i personelu.
  7. W trakcie odbywania zabiegów obowiązuje strój zgodny z wytycznymi informatora zabiegu. Informator zabiegów dostępny jest na recepcji.
  8. W trakcie odbywania zabiegów obowiązuje obuwie zmienne.
  9. Pacjent ma obowiązek zachować ład i porządek oraz przestrzegać zasad higieny osobistej.
  10. Pacjent nie może samodzielnie sterować urządzeniami medycznymi, elektrycznymi, grzewczymi.
  11. Pracownicy NAMI mają prawo do egzekwowania przestrzegania zapisów Regulaminu.

§ 9 Zasady korzystania ze strefy basenowej

  1. Strefa basenowa dostępna jest dla gości NAMI w godzinach 7:00-13:00 i 15:00- 21:00.
  2. W strefie basenowej zabrania się korzystania z telefonów komórkowych oraz urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk.
  3. Strefa jest objęta monitoringiem.
  4. Zabrania się korzystania z ręczników dostępnych w pokojach. Ręcznik basenowy dostępny jest u ratownika.
  5. Należy stosować się do poleceń pracowników strefy, którzy mają prawo zwracać uwagę osobom, które nie stosują się do regulacji.
  6. Przed wejściem na basen użytkownicy zobowiązani są do skorzystania z przebieralni tj. do zmiany obuwia na czyste obuwie plażowe, pozostawienie okryć wierzchnich, przebrania się w strój kąpielowy/kąpielówki.
  7. Strój kąpielowy dla kobiet może być jedno lub dwuczęściowy.
  8. Osobom korzystającym z basenu zaleca się noszenie czepka.
  9. Przed wejściem na teren basenowy NAMI należy zapoznać się z niniejszym Regulaminem oraz instrukcjami użytkowania atrakcji basenowych oraz stosować się do nich w czasie pobytu.
  10. Przed wejściem na teren kompleksu basenowego oraz po każdorazowym korzystaniu z toalety należy skorzystać z prysznica.
  11. Na teren kompleksu basenowego zabrania się wnoszenia żywności, napojów oraz elementów/artykułów ostrych, niebezpiecznych, a w szczególności szklanych (w tym kosmetyków w szklanych opakowaniach).
  12. Osoby znajdujące się w złym stanie zdrowia, sprawności bądź samopoczucia, a także kobiety w ciąży, powinny korzystać z basenu i jego urządzeń ze szczególną ostrożnością, stosowanie do ich stanu zdrowia. NAMI nie ponosi odpowiedzialności za skutki zdrowotne spowodowane korzystaniem z basenu przez te osoby.

§ 10 Zasady korzystania z sauny

  1. Pacjenci korzystają z sauny na własne ryzyko i odpowiedzialność.
  2. Z sauny mogą korzystać wyłącznie osoby zdrowe, bez przeciwwskazań lekarskich lub osoby, których dolegliwości nie stanowią przeciwwskazań do korzystania z zabiegów.
  3. Z sauny nie mogą korzystać w szczególności osoby: chore na serce, z nadciśnieniem, po udarach, z chorobami naczyń krwionośnych, ze stanami zapalnymi narządów wewnętrznych, z gorączką, chore na tarczycę, w ciąży, chore na padaczkę (epilepsję), młodzież do lat 18, chyba że wraz z rodzicami lub opiekunami – na ich ryzyko i odpowiedzialność, osoby pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających.
  4. Korzystanie z sauny po obfitym posiłku nie jest wskazane. Nie wolno wchodzić do sauny w stresie i zmęczonym z uwagi na nadmierne obciążenie serca.
  5. Za skutki zdrowotne przebywania w saunie podmiot nie ponosi odpowiedzialności.
  6. Sauna jest strefą nietekstylną. Użytkownicy muszą liczyć się z możliwością, iż ze strefy tej będą korzystać osoby nagie lub niekompletnie ubrane.
  7. W saunie należy posiadać własny ręcznik, na którym siada się i trzyma na nim stopy.
  8. Ręcznik powinien być rozłożony tak, aby żadna część ciała nie stykała się z powierzchnią drewnianą.
  9. Przed przystąpieniem do zabiegu w saunie należy umyć całe ciało pod prysznicem mydłem i ciepłą wodą, a następnie wytrzeć się do sucha.
  10. W saunie nie należy przebywać w okularach i szkłach kontaktowych. Przed wejściem do sauny należy zdjąć wszystkie przedmioty metalowe, gdyż mogą stać się przyczyną poparzeń ciała.
  11. W saunie zabrania się: dotykania i manipulowania urządzeniami grzewczymi, polewania pieca wodą oraz wszelkiego rodzaju olejkami eterycznymi.
  12. Pod żadnym pozorem nie wolno umieszczać żadnych przedmiotów w pobliżu pieca ani na nim. W szczególności dotyczy to wiaderka z wodą do polewania kamieni.
  13. W czasie przebywania w saunie nie wolno smarować ciała lub twarzy żadnymi kremami, gdyż powoduje to zmniejszenie powierzchni ciała, która wydala pot.
  14. W czasie i krótko po zabiegu w saunie nie wskazane jest podejmowanie wysiłku fizycznego.
  15. Po saunie należy wypocząć około 20 – 30 minut.
  16. W przypadku złego samopoczucia podczas przebywania w saunie należy niezwłocznie ją opuścić i poinformować personel.

§ 11 Zasady korzystania z sali gimnastycznej i siłowni

  1. Sala gimnastyczna otwarta jest w godzinach 7:00-21:00.
  2. Osoby korzystające z sali oświadczają, że nie mają przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania ćwiczeń fizycznych i wykonują je na własną odpowiedzialność. Osoby z problemami zdrowotnymi przed przystąpieniem do ćwiczeń powinny skonsultować się z lekarzem.
  3. W przypadku zajęć grupowych dostęp do zajęć mają wybrani pacjenci zgodnie z zakresem zakupionego pakietu/świadczenia.
  4. W czasie zajęć zorganizowanych/ grupowych pacjenci poza zakresem usługi nie mogą przebywać na sali gimnastycznej i siłowni.
  5. Zabrania się wykonywania ćwiczeń na przyrządach uszkodzonych lub niesprawnych.
  6. Pacjent zobowiązany jest po zajęciach zdezynfekować matę/ sprzęt/ przybory użyte podczas zajęć. Przyrządy gimnastyczne i inny sprzęt pomocniczy należy zostawić po zakończonych zajęciach w oznaczonym miejscu.
  7. W przypadku spóźnienia na zajęcia grupowe prowadzący może nie wpuścić na teren sali.
  8. Na terenie sali gimnastycznej obowiązuje zakaz spożywania posiłków oraz spożywania napojów alkoholowych i innych środków odurzających.
  9. Na terenie sali gimnastycznej obowiązuje obuwie zmienne lub skarpetki zmienne.
  10. Każdy wypadek, kontuzję, skaleczenie czy nagłe pogorszenie się samopoczucia należy natychmiast zgłosić personelowi.
  11. Wszystkich pacjentów obowiązuje dbałość o porządek, higienę osobistą, a także stan urządzeń i sprzętu sportowego.
  12. Personel nie ponosi odpowiedzialności za pozostawione na sali gimnastycznej i siłowni rzeczy osobiste.

§ 12 Ochrona Danych Osobowych

  1. Dane osobowe gościa, takie jak imię i nazwisko, adres mail, numer telefonu, data urodzenia, numer dokumentu tożsamości, numer rejestracyjny auta, data pobytu, specjalne preferencje gościa – są przetwarzane w szczególności w celu świadczenia usług przez Ośrodek. Cele i podstawy przetwarzania danych osobowych Gości są określone w dokumencie – Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych dla pacjentów, klientów i kontrahentów (INV.Z.WWW.20.IOD.F.01).
  2. Ośrodek Medyczny nie ponosi odpowiedzialności za zdjęcia zrobione w obiekcie i udostępnione w sieci przez osoby postronne, niezwiązane z Ośrodkiem Medycznym NAMI.

§ 13 Postanowienia Końcowe

  1. Podpisanie karty meldunkowej w momencie zameldowania jest potwierdzeniem zapoznania się z treścią Regulaminu i zobowiązaniem do przestrzegania jego zapisów.
  2. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa cywilnego.
  3. Regulamin wchodzi w życie z dniem nadania go przez Prezesa Podmiotu leczniczego.
  4. Z treścią Regulaminu zostają zapoznani wszyscy pracownicy Podmiotu leczniczego.
  5. Treść Regulaminu jest udostępniona pacjentom w rejestracji Podmiotu leczniczego.
  6. Zmiany Regulaminu będą wprowadzone pisemnie i podawane do wiadomości pracowników i pacjentów.


Sporządził: Jacek Zieliński, Weronika Wasilewska
Sprawdził: Beata Gozdecka
Zatwierdził: Dorota Białobrzeska – Łukaszuk
Data wydania: 29.08.2024

Formularz kontaktowy

Szukasz oferty idealnie dopasowanej do Twoich potrzeb zdrowotnych? Skontaktuj się z nami, a my zajmiemy się resztą.